منوی سایت

مبل شویی و روش‌های آن در شیراز

بازدیدها: 153

مبل شویی شیراز

مبل شویی در شیراز و یا مبل شویی در منزل را با استفاده از خدمات مبل شویی که زیر نظر اتحادیه مبل شویی هستند انجام دهید. مبل شویی ارزان را چطور پیدا کنیم؟ قیمت شستشوی مبلمان در منزل چقدر است؟ با مقاله مبل شویی شیراز سارجو همراه شوید تا به پاسخ تمام این سوالات برسید.

 

مواردی که در مقاله مبل شویی شیراز می خوانید:


 

مبل شویی

مبل شویی فعالیتی است که با توجه به نوع زندگی وچیدمان منازل امروزی که مبلمان پای ثابت آن است، تعداد محدودی از انسان‌ها ممکن است به آن، نیاز پیدا نکرده یا به آن فکر نکرده باشند.

مبلمان وسیله‌ای است که نقش بسیار مهمی در جلوه بخشیدن به منزل و دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند اما نه با هر شکل و شمایلی! مسلماً مبلمانی تمیز و عاری از آلودگی و گرد وغبار زینت بخش منزل‌مان خواهد بود و مبلمانی کدر و غبارگرفته، تصویر ناخوشایندی پدید می‌آورد و حس سرزندگی و نشاط را از در و دیوار خانه، می‌رباید.

مبل شویی، فعالیتی است که نیاز به آن در زندگی‌های امروزی بشر، بیشتر حس می‌شود و هرکجا مبل وجود داشته باشد، دیر یا زود پای فعالیت مبل شویی نیز به آن‌جا باز می‌شود.

مبل شویی روشی است برای شست وشوی مبل منازل یا محل کار، که طی آن می‌توان حس تازگی و طراوت را باردیگر به یک مبلمان آلوده و غبارگرفته تزریق کرد و روح و جانی تازه به آن بخشید.

 

مبل شویی و هزینه مبل شویی در شیراز


 

هنگام مبل شویی به چه مواردی دقت کنیم؟

قطعا برای همه‌ی ما که منازل خود را دست‌کم با یک یا دو دست مبل، تزئین کرده‌ایم به وفور اتفاقاتی پیش‌آمده که موجب لکه شدن مبل‌مان شده‌ و ما را به فکر یافتن راه حلی سریع و مطمئن برای ازبین بردن آن انداخته است.

مبل شویی، اقدامی است که طی آن می‌توان لکه‌های چربی، نوشیدنی،رنگ و … یا حالت غبارگرفته و چرک‌‌تابی که دراثر گذر زمان روی مبل پدید می‌آید را برطرف نمود. انجام فعالیت مبل‌شویی بسته به جنس پارچه مبل شما(کتان، ابریشم، مخمل، ساتن، چرم، گلیم یا جاجیم و…) ممکن است تفاوت هایی با یکدیگر داشته ‌باشد، به طور مثال پارچه‌های گران‌قیمت مانند ابریشم حساسیت بیشتری نسبت به جنس های چرم و ساتن دارد، البته این به این معنی‌نیست که شست و شوی مبل با جنس پارچه های ارزان‌قیمت‌تر، توجه و حساسیت لازم ندارد، فقط جنس های حساس و لطیف برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، توجه بیشتری می‌طلبد.


 

انواع روش های مبل‌شویی در منزل

مبل شویی فعالیتی است که انجام آن هم در منزل توسط خودتان امکان پذیر است و هم توسط شرکت‌های خدمات مبل شویی مربوطه و افراد متخصص، که هر کدام از آن ها روش‌ خاص خودش را دارد.

مبل شویی در منزل مراحلی دارد که دراین بخش قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم.

مرحله اول: تشک‌، پشتی‌ و کفی مبل را درصورت امکان، جدا کنید.

مرحله دوم: درز ها و گوشه های داخلی مبل را تا حد امکان با جارو تمیز کنید.

مرحله سوم: در این مرحله از فرآیند مبل شویی، ابتدا با دستمالی خشک خاک های سطحی مبل را ازبین برده و سپس با یک دستمال خیس آغشته به مواد شوینده و متناسب با جنس پارچه مبل، اقدام به تمیز کردم آن نمایید.

مرحله چهارم: با استفاده از یک برس نرم، مسواک و یا فرچه، روی قسمت های لکه‌شده آن‌قدر بکشید تا کف تولید شود و لکه ها کمرنگ شده و ذره ذره محو شوند.

مرحله پنجم: در این مرحله از مبل شویی، با استفاده از دستمالی نرم که جذب بالایی دارد با دقت اقدام به خشک کردن تمام درزها و گوشه های زاویه دار نمایید.

مرحله ششم: دسته های چوبی یا فلزی مبلمان را با یک تکه پارچه نم‌دار تمیز نمایید.

مرحله هفتم: با استفاده از جارو برقی(جاروبرقی معمولی مدنظرنیست) و یا قرار دادن مبل در معرض نور خورشید، آب‌های باقی مانده روی سطوح و درزها را خشک نمایید.

مبل شویی توسط شرکت‌های خدماتی(بعضی از کارخانه‌های قالیشویی این خدمات را انجام می‌دهند)، با شست و شوی مبل توسط خودتان تفاوت دارد، آن ها برای این کار از دستگاه‌های مخصوص مکش هوا و آنتی باکتریال و سیستم‌های خشک کن استفاده می‌کنند و نتایج قوی تری به همراه دارند.

 

مبل شویی در شیراز

 


 

چند ترفند برای شست و شوی مبل و خلاص شدن از شرلکه ها

گاهی فقط با دانستن چند نکته ساده، نیازی به مبل شویی اساسی و عمیق ندارید و با به کارگیری چند ترفند ساده می‌توانید در کمترین زمان ممکن لکه‌ها را نابود کنید!

در این بخش قصد داریم شیوه‌ی شست و شوی مبل و پاک کردن آن از متداول‌ترین لکه‌هایی که ممکن است روی مبلمان شما نقش بسته باشد را شرح دهیم.

از بین بردن رد سوختگی در اثر افتادن سیگار: برای از بین بردن اثری که سیگار پس از افتادن روی مبل، از خود به جا می‌گذارد می‌توانید از یک حبه قند استفاده کنید و به آرامی آن را روی قسمت مورد نظر بکشید تا لکه محو شود.

از بین بردن لکه ناشی از جوهر خودکار یا روان‌نویس: برای شست و شوی مبل و تمیز کردن آن در اثر لکه‌های ناشی از جوهر خودکار یا روان‌نویس، بهترین راه این است که قسمت موردنظر را مرطوب کرده و روی آن نمک بریزید سپس با یک پنبه یا دستمال نرم اقدام به تمیز کردن آن نمایید. ترکیب آمونیاک و گلیسیرین نیز می‌تواند جواب‌گو باشد، می توانید پس از استفاده از این ترکیب، قسمت مورد نظر را با آب و پودر دستی بشویید.

از بین بردن لکه چربی: این نوع لکه که یکی از متداول‌ترین انوع لکه‌هاست، با مواد مختلفی قابل پاک‌کردن است.

برای این کار می‌توانید از موادی مثل پودر بچه، پودر لباسشویی یا مایع ظرفشویی و یا ترکیب الکل و نمک بهره بگیرید.( برای استفاده از پودر بچه، پودر را به مدت چند ساعت روی لکه بگذارید و سپس اقدام به پاک کردن آن نمایید).

از بین بردن لکه خون: برای شست و شوی مبل در اثر لکه های ناشی از خون، ابتدا محلولی غلیظ از ترکیب آب و نشاسته تهیه کنید و چند دقیقه صبرکنید تا ماده روی مبل به حالت خشک و سفت درآید، سپس محل مورد نظر را تمیز نمایید.

از بین بردن لکه چای: برای این نوع لکه می‌توانید از سرکه، نمک و یا نوشابه استفاده کنید. راه ساده‌تری نیز وجود دارد و آن استفاده از یک دستمال مرطوب است.

از بین بردن لکه لاک ناخن: دستمالی آغشته به استون را روی محل مورد نظر به آرامی بمالید تا اندکی مرطوب شود.(مواظب باشید لاک روی سطح پارچه پخش نشود)، سپس آن را از روی سطح مبل پاک کنید.


 

چند نکته مهم برای مبل شویی

رعایت نکات زیر در مبل شویی به شما در حفظ و نگهداری بیشتر از مبلمان تان کمک می‌کند.

  • اگر پارچه مبل‌تان جزء جنس های حساس یا گران قیمت است بهتر است مبل شویی را به متخصصان و زبدگان این حرفه واگذار کنید.
  • اگر قصد دارید کار مبل شویی را خودتان در منزل انجام دهید از جارو برقی های معمولی استفاده نکنید زیرا سیستم این جارو ها با آب ناسازگار است و موجب سوختگی موتور جاروبرقی می‌شود.
  • قبل از اقدام به شست و شوی مبل، درباره جنس پارچه مبلمان‌ و نوع لکه‌های ایجاد شده روی آن آگاهی کسب کنید تا دست به کاری نزنید که موجب از بین رفتن رنگ پارچه و خرابی مبلمان شما گردد.
در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 0 Average: 0]

جولای 19, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
نصب پمپ آب در شیراز x بخوانید...