منوی سایت

عکس عفیف آباد شیراز

بازدیدها: 297

عکس های خیابان عفیف آباد شیراز

اگر تا به حال عمارت عفیفآباد را از نزدیک ندیده اید و یا به دنبال عکس عفیف آباد شیراز می گردید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در اینجا تصاویر زیبایی خواهید دید.

لطفا در صورت تمایل از مطالب زیر دیدن کنید:

عکس عفیف آباد شیراز

عکس عفیف آباد شیراز

آشنایی با باغ عفیف آباد شیراز

سال ساخت باغ عفیف آباد شیراز:1246

باغ عفیف آباد

دوره تاریخی باغ عفیف آباد شیراز: صفویان

دسته بندی جاذبه: جاذبه فرهنگی

عکس عفیف آباد شیراز

عکس عفیف آباد شیراز

تاریخچه باغ عفیف آباد شیراز

تاریخچه ی این باغ به روزگارصفویه بر می گردد که به باغ گلشن معروف بوده است. پس از صفویه این قلعه ویـران شده و این باغ سـالها رونق و آبادانی خود را از دست داد. در سال 1863م (1284ه.ق) میرزا علی محمد خان قوام الملک عمارت و باغ فعلی را احداث نمود.

وی برای آبیاری درختان باغ کاریز لیمک را که در قصر قمشه بود خریداری کرد. در آن دوره که معاصر حکومت قاجاریه است، باغ گلشن یکی از زیباترین باغهای شیراز به شمار می رفته است. دور این باغ حصاری از چینه گل کشیده و انواع درختان میوه بجز نارنج و خرمالو در آن کاشته بودند.

همچنین خیابانهایی با ردیف درختان سرو و صنوبر و چنار و بید و عرعر و آبشارهای سنگی با آب جاری و دائمی در باغ احداث کرده بودند. در دو جانب آبشارها، گیاهان مرغ و چمن کاشته بودند. حوضی که در صحن عمارت این باغ بوده بازمانده سالیان ویرانی باغ بوده است .

ویرانی باغ عفیف آباد شیراز

عکس عفیف آباد شیراز

عکس عفیف آباد شیراز

در آن زمان این باغ از جمله باغهای آباد و مهم شیراز و مقر پادشاهان وقت بوده است . یعقوب خان ذوالقدر – حکمران فارس- در زمان شاه عباس صفوی ، در قسمتی از اراضی این باغ قلعه ای محکم ساخته و برای بنای این قلعه سنگهای گورستان جعفر آباد و مصلی را به کار برده بود. پس از صفویه این قلعه ویران شده و این باغ سالها رونق و آبادانی خود را از دست داد .

این باغ در اواخر سده ی گذشته ، به خواهر زاده ی قوام الملک – عفیفه خانم – ارث رسید و چون او بهسازی گسترده ای در باغ انجام داد ، از آن پس، باغ را عفیف آباد نامیده اند .

وسعت باغ عفیف آباد

باغ عفیف آباد وسعتی حدود 127000 متر مربع دارد.این باغ در دوره صفویه از باغ های مهم و گردشگاه پادشاهان بود. در این دوران این باغ توسط شاهان صفوی مورد استفاده قرار می گرفته است.در زمان قاجاریه، میرزا علی خان قوام الملک این باغ را خریداری و اقدام به نوسازی باغ و درختان کرد و عمارتی زیبا و آراسته در آن بنا نمود. قوام دوم قناتی در نزدیکی باغ را برای آبیاری آن خریداری کرد .

در سال 1340 ارتش در مزایده این باغ را خریداری می کند تا اینکه پس از انقلاب اسلامی و به کوشش ارتش جمهوری اسلامی و همزمان با روز ارتش در تاریخ 29 فروردین 1370، باغ عفیف آباد به موزه نظامی شماره 2 کشور مبدل می شود.این مجموعه شامل یک کاخ سلطنتی، موزه سلاحهای قدیمی و یک باغ ایرانیست که همگی برای بازدید عموم هستند .

عکس عفیف آباد شیراز

عکس عفیف آباد شیراز

آدرس باغ عفیف آباد شیراز

باغ عفیف آباد که آن را باغ گلشن نیز می نامند، در مغرب شیراز و در جنوب خیابان قصرالدشت بالاتر از باغ قدیمی رحمت آباد و در انتهای خیابان عفیف آباد واقع است. این باغ یکی از قدیمی ترین و زیباترین باغ های شیراز است .

بهترین دکتر پوست و مو زیبایی در شیراز

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 0 Average: 0]

ژانویه 22, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
بهترین هتل در شیراز x بخوانید...