منوی سایت

علت گرم نشدن آب آبگرمکن چیست؟

بازدیدها: 12083

چرا آب آبگرمکن گرم نمیشود؟

علت گرم نشدن آب آبگرمکن چیست؟ چرا آب آبگرمکن گرم نمیشود؟ علت گرم نشدن ابگرمکن ایستاده گازی چیست؟ علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری و علت قطع اب گرم ابگرمکن چه عواملی است؟ این ها رایج ترین سوالاتی است که افراد از تعمیرکاران آبگرمکن می پرسند. پس برای اطلاع از علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری بوتان علت گرم نشدن آب آبگرمکن مخزنی علت گرم نشدن آب آبگرمکن برقی و … در سارجو بمانید.

 

دغدغه و سوالات متدوال مشتریان ما در جهت علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری

  • علت سرد و گرم شدن آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟
  • علت کم شدن شعله آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟
  • علت سرد و گرم شدن آبگرمکن دیواری چیست؟
  • علت داغ نشدن ابگرمکن چیست؟
  • علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری ایران رادیاتور چیست؟
  • علت گرم نشدن آب آبگرمکن مخزنی چیست؟
  • علت گرم نشدن ابگرمکن ایستاده چیست؟
  • علت روشن نشدن مشعل آبگرمکن دیواری چیست؟
  • علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری چیست؟
  • تنظیم شعله آبگرمکن دیواری بوتان چگونه است؟
  • هواگیری آبگرمکن دیواری چگونه است؟
  • دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟
  • علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟

مطالب مرتبط: کار در منزل شیراز | خط واحد شیراز

علت سرد و گرم شدن آبگرمکن دیواری و علت گرم نشدن آب آبگرمکن و علت داغ نشدن آبگرمکن در تمامی برندها یکی است. فقط کافیست از تکنسین ها جهت رفع مشکل و عیب یابی علت گرم نشدن آب آبگرمکن کمک بخواهید. پیشنهاد میکنیم این کار حتما به متخصص بسپارید.
علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟

قبل از آنکه با دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری آشنا شوید؛ باید بدانید با سیستم عملکرد آبگرمکن کمی آشنا شوید. تمامی انواع آبگرمکن دیواری و زمینی وظیفه تامین آب گرم ساختمان را به عهده دارند. در واقع وقتی شیر آب گرم را باز می‌کنید یک سنسور جریان آب را تشخص می‌دهد. جرقه‌زن مشعل را روشن کرده و مبدل حرارتی آب جاری را گرم می‌کند. بعضی پکیج‌ها یک مبدل حرارتی دومی دارند که با استفاده از گرمای گاز خروجی آب ورودی را کمی گرم می‌کنند. یک ترموستات میزان گازی که به مشعل می‌رود را کنترل می‌کند تا دمای ار پیش تعیین شده حفظ شود.

حال وقتی سیستم گرمایشی به هر علتی دچار مشکل می شود، باید به سرعت ایراد کار را پیدا کرد. بدون تردید نمی توانید چندین روز بدون آبگرم حمام و … سپری کنید. پس با هم به سراغ چند علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری میرویم.


4 علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری

 

اولین دلیل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری: رسوب گرفتن مبدل حرارتی

اصلی ترین دلیل سرد بودن آب و علت داغ نشدن آب آبگرمکن دیواری، رسوب مبدل است. در واقع باید بگوییم که آب لوله کشی حاوی مواد معدنی زیادی است که به مرور در لوله ها رسوب می دهند. متاسفانه این رسوب در آبگرمکن و مخزن آب نیز تشکیل می شود. با توجه به کارکرد مداوم آبگرمکن و همچنین دمای زیاد، رسوب مبدل به سرعت تشکیل می شود. تعجب نکنید رسوب گرفتن آبگرمکن بسیار طبیعی است و در همه مناطق دیده می شود. در نهایت رسوب آب در ته مخزن جمع می شود و قادر به خروج از آب گرمکن نیست و آب آبگرمکن گرم نمیشود.

میتوان گفت علت پایین بودن فشار آب آبگرمکن نیز همین رسوب گرفتگی است. برای رفع این مشکل لازم است تا عملیات رسوب زدایی آبگرمکن انجام شود. برای از بین بردن رسوبات آبگرمکن، محفظه آب به طور کامل شستشو داده می شود. این کار نیاز به تجربه و مهارت دارد.

 

دومین علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری: روشن نشدن پیلوت

دومین دلیل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری، روشن نشدن پیلوت است. در واقع باید با زدن کلید روشن آبگرمکن، شمعک روشن شود. هر گونه مشکلی در سیستم شعله اعم از خاموش شدن یا سوخت ناقص مربوط به پیلوت است. گرفتگی، کثیفی و خرابی پیلوت موجب می شود تا شعله خاموش شده و آبگرمکن نتواند آب را گرم کند. همین مشکل ساده باعث قطع شدن آب گرم ساختمان می شود. پس سریعا به بررسی پیلوت بپردازید تا اگر مشکل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری از این بود، سریعا باید از یک تعمیرکار کمک بخواهید تا مشکل را برظرف کند.

 

سومین دلیل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری: اشکال در ترموکوبل

دلیل دیگری که میتواند باعث این شود که آب آبگرمکن گرم نشود، خرابی در ترموکوپل است. در واقع ترموکوبل وسیله ای مهم در لوازم گرمایشی است که کارش تنظیم دما است. برای اینکه مشعل شعله ور شود لازم است تا ترموکوبل آبگرمکن به درستی کار کند. قطعا ایجاد مشکل و خرابی این وسیله موجب قطع ارتباط پیلوت شده و شعله روشن نمی ماند. با تعمیر و یا تعویض این قطعه مشکل گرم شدن آب آبگرمکن هم برطرف می شود. پس برای رفه مشکل گرم نشدن آب آبگرمکن سریعا دست به کار شوید.

 

چهارمین علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری: فشار گاز کم

متداول ترین علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری، اُفت فشار گاز است. که همانطور که در دلیل اول خواندید وجود رسوب در آبگرمکن، باعث افت فشار میشود. توجه داشته باشید که اگر در اطراف آبگرمکن بوی تند سیر مانند به مشام می رسد فورا دستگاه را خاموش کرده و با تعمیرکار تماس بگیرید. دلیل افت فشار گاز می تواند نشتی در لوله های گاز باشد که باید توسط تکنیسین بررسی شود.

 

 پنجمین علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری: خاموش شدن شمعک

خاموش شدت شمعک، از دیگر دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری است. در واقع خاموش شدن خود به خود شمعک ممکن است به دلیل افت فشار گاز باشد که با تنظیم پیچ شمعک این مشکل برطرف می‌شود. دلایل افت فشار نیز رسوب گرفتگی،نشتی گاز، گرفتگی صافی شمعک و بسته بودن شیر پروانه ای باشد. گاهی اوقات هم شمعک روشن می‌شود؛ اما مشعل روشن نمی‌شود؛ یا دیر روشن می‌شود که در اینجا باید شیر احتراق تنظیم شود. یکی دیگر از دلایل روشن نشدن مشعل می‌تواند پاره شدن یا خراب شدن واشر دیافراگم باشد. پس برای رفع این مشکل یعنی رفع روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری و گرم نشدن آب آبگرمکن سریعا از یک تعمیرکار آبگرمکن کمک بخواهید.

 

ششمین علت گرم نشدن آب آبگرمکن: اشکال در لوله کشی

عامل دیگری که باعث میشود آب آبگرمکن گرم نشود و دلیل داغ نشدن آبگرمکن است، اشکال در لوله کشی هنگام نصب آبگرمکن است. نصب نادرست در لوله کشی هم می‌تواند علت گرم نشدن آب آبگرمکن باشد. که برای بر طرف کردن این مشکل شما نیاز به لوله کش ماهر دارید.

 

  • آب به اندازه کافی گرم نمی‌شود

گاهی ممکن است آب کاملا سرد نباشد اما همچنان به قدر کافی گرم نشود. در چنین شرایطی طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید.

  1. ترموستات آبگرمکن دیواری را به روی درجه بالاتری قرار دهید. اگر هنگام انجام این کار مشعل آبگرمکن دیواری شعله ور شد، بگذارید روی همان درجه بماند، یکساعت بعد دوباره آب گرم را بررسی کنید.

مطالب مرتبط:

 

علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری

علاوه بر مشکل گرم نشدن آب آبگرمکن؛ علت سرد و گرم شدن آبگرمکن دیواری نیز ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است. در واقع علت سرد و گرم شدن آبگرمکن، می‌تواند به دلایل متعددی مثل کم بودن شعله آبگرمکن کم بودن فشار آب گرم ورودی به داخل لوله های آب گرم و همچنین گرم نشدن آب آبگرمکن مخزنی از جمله دلایل مهمی هستند که موجب سرد و گرم شدن آبگرمکن های دیواری می‌شود.

شما باید به طور مداوم با انجام سرویس آبگرمکن های دیواری شعله های آبگرمکن را چک کنید همچنین جرم گیری به موقع لوله های آب گرم کن شمعک آبگرمکن جلوگیری نمایید که انجام این کار از گرم نشدن آب آبگرمکن جلوگیری می کند. همچنین با اسید شویی آبگرمکن نیز می توانید از بروز این مشکل جلوگیری نمایید و با استفاده از جوهر نمک می توانید اقدام به اسید شویی آبگرمکن و تمیز کردن لوله های آب گرم و سرد آن نمایید

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 16 Average: 4.4]

اکتبر 15, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
نمایندگی پکیج ایساتیس در شیراز x بخوانید...