منوی سایت

سوغات شیراز

بازدیدها: 433

سوغات شیراز

شیراز باصفا با سروهای بلند قامتش یکی از زیباترین شهرهای ایران است. می خواهید هم به دل تاریخ هم به شهر شاعران شیرین سخن و هم باغ‌های زیبا سفر کنید؟! حتما به شیراز بروید. سوغات شیراز فراموش نشود. در هر سفر برای یادآوری شادی ها و یادگار به دنبال خریدن بهترین ها برای دوستان و افراد خانواده هستیم.  افراد در سفر به شیراز دوست دارند بدانند بهترین هدیه از شیراز چیست؟! برای خرید تخصصی تر بهتر است ابتدا با معنای سوغات آشنا شویم.

 

سوغات شیراز چیست؟

سوغات یا ره‌آورد کالایی است که مسافران و گردشگران می خرند تا پس از بازگشت مسافر به نزدیکان، هدیه دهند. ره‌آوردها به‌طور معمول جزء صنایع دستی، محصولات صنعتی و مواد غذایی ساخته شده در نواحی مختلف جغرافیایی هستند. پرمخاطب ترین سوغاتی های شهر شیراز آبلیمو، مسقطی، نان یوخه، خاتم، معرق، فرش و صنایع دستی، فالوده و بستنی، انگور و…  هستند. بنابراین تنوع زیادی پیش روی شماست بستگی به این دارد که به خوردن علاقه مند ترید یا سوغات تزیینی.

 

سوغات شیراز

سوغات شیراز

 

سوغاتی های خوردنی شیراز:

از خوردنی ها می توان به نان یوخه اشاره کرد؛ نوعی شیرینی سنتی که آن را با خمیری نازک تهیه می‌کنند. روی این خمیر، پودر شکر و دارچین می‌ریزند و خمیر را رول می‌کنند و باریک برش می‌زنند. و مسقطی شیرازی؛ شیرین و جذاب… مسقطی شیرینی ای است که با گلاب و نشاسته تهیه می شود، یادتان باشد شیرازی ها اغلب مسقطی را با کلوچه سرو می کنند. بهارنارنج و فالوده شیرازی و آبلیمو نیز خوردنی های پرطرفدار دیگرند. بهارنارنج بهترین سوغاتی ای است که می‌توان از شیراز برای کسی برد. هم می‌شود خشک شده آن را با چای دم کرد و طعمش را زیر رو کرد و هم می‌شود شربتش را سوغات برد. شیرازی ها از قدیم الایام از فالوده برای خنک شدن در تابستان استفاده می کردند. پایه این شیرینی سرد ایرانی نیز نشاسته است که بر اساس میل با گلاب یا آبلیمو سرو می شود. و آبغوره که از انگور نرسیده گرفته می شود و همراه با آبلیمو در تهیه سالادهای معروف شیرازی کاربرد دارد.

 

سوغات شیراز صنایع دستی:

اما صنایع دستی، گردشگران می توانند علاوه بر معرق و خاتم و گبه، دیوان های شاعران معروف شیراز را نیز با جلدهایی نفیس تهیه کنند. یک سوغاتی خوب دیگر نیز کاشی هفت رنگ است که تنوع بسیار زیادی دارد.

 

سوغات شیراز

سوغات شیراز

 

سوغات شیراز از کجا بخریم؟

برای خرید بهتر است به بازارها سر بزنید که البته در شیراز بسیارند. می توانید بهترین عرقیات شیراز و البته صنایع دستی را را از بازار وکیل بخرید جایی که یکی از دیدنی‌ترین و قشنگ‌ترین و قدیمی ترین بازارهای ایران است. آدرس آن نیز چهارراه معروف زند، بعد از گذشتن از میدان شهرداری و ارگ کریم‌خانی است. با در پیش گرفتن سمت جنوبی بازار، می‌توانید عرقیات و کالاهای خوبی بخرید. پشت ارگ کریم خانی  و ابتدای خیابان ساحل غربی نیز مکان معروف دیگر است. اگر بخواهید مسقطی خوب بخرید باید به قسمت چارسوق بازار وکیل بروید. برای خرید بهترین نان یوخه ها نیز به این آدرس ها مراجعه کنید.

 

سوغات شیراز

 

سوغاتی خریدن یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است. سوغات شیراز هم مثل سوغات سایر شهرها، از دو بخش عمده تشکیل می‌شود؛ سوغات خوراکی و صنایع دستی. سوغات خوراکی معمولا شامل شیرینی‌های سنتی و محصولات بومی است و صنایع دستی شامل هنرهای زیبا و ارزشمندی است که در این شهر رواج دارد.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 2 Average: 4.5]

اکتبر 20, 2019
دسته بندی :
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
سالن تئاتر شیراز x بخوانید...