منوی سایت

دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن چیست؟

بازدیدها: 10879

دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن

دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن چیست؟ علت روشن شدن ناگهانی آبگرمکن دیواری چیست؟ چرا آبگرمکن هنگام روشن شدن صدا میدهد؟ انفجار آبگرمکن به چه دلیل است؟ این ها سوالاتی هستند که شما را نگران کرده است. پس در سارجو بمانید تا با دلایل روشن شدن انفجاری آبگرمکن و روشن شدن انفجاری پکیج و علت اینکه آبگرمکن صدای بلندی میدهد؛ آشنا شوید.

 

علت صدای زیاد و روشن شدن انفجاری آبگرمکن چیست؟

روشن شدن آبگرمکن به حالت انفجاری و علت صدای زیاد آبگرمکن، یکی از ایراداتی است که باید سریعا رفع شود. روشن شدن انفجاری آبگرمکن، ممکن است برای آبگرمکن‌های دیواری گازی و یا برقی ایجاد شود. بنابراین بررسی علت روشن شدن انفجاری آبگرمکن و عیب یابی آن می‌تواند یک موضوع بسیار مهم برای کاربران این دستگاه‌ باشد.

آبگرمکن‌ دیواری به محض باز کردن شیر آب گرم، روشن می‌شوند. با باز کردن شیر آب گرم، سنسور تشخیص آب گرم، فرمان باز شدن گاز و جرقه زدن فندک سیستم آبگرمکن را صادر می‌کند؛ سپس پس از آن شمعک آبگرمکن روشن میشود. در حالت ایده‌آل برای این فرآیند نباید مشکلی به وجود نخواهد آمد. به وجود آمدن هر گونه خللی در این فرایند می‌تواند دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن باشد به اختصار موارد زیر است:

۱- خرابی شیر برقی، دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن
۲- نیمه باز بودن شیر گاز، دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن
۳- تنظیم نبودن مسیر الکترود، دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن
۴- مشکل در میله جرقه زن، دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن


 

۱- اولین دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن: خرابی شیر برقی آبگرمکن

یکی از رایج ترین دلایل روشن شدن انفجاری آبگرمکن دیواری، خراب بودن شیر برقی آبگرمکن است. بررسی کنید که شیر برقی آبگرمکن تنظیم باشد. چنانچه این قطعه دچار خرابی شود، لازم است آن را تعمیر کنید؛ در صورت نیاز به تعویض هم باید قطعه جدید را جایگزین آن کنید. در صورتی که تخصص لازم را برای تعمیر و یا تنظیم شیر برقی آبگرمکن ندارید از یک متخصص بخواهید که تعمیر آبگرمکن را برای شما انجام دهد.

 

۲-دومین  دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن: نیمه باز بودن شیر گاز

اگر به میزان کافی گاز به مشعل دستگاه نرسد، در هنگام جرقه زدن آبگرمکن روشن نمی‌شود و تنها یک صدای انفجاری از آن به گوش می‌رسد. در واقع به خاطر روشن نشدن آبگرمکن، گاز در اطراف مشعل آن جمع می‌شود و زمینه برای روشن شدن انفجاری آن فراهم خواهد شد. برای رفع این مشکل لازم است که بررسی کنید شیر گاز به طور کامل باز شده‌است.

 

۳- سومین دلیل روشن شدن آبگرمکن به حالت انفجاری: تنظیم نبودن مسیر الکترود

تنظیم نبودن الکترود سومین دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن است. پس بررسی کنید که نوک الکترود در راستای مشعل آبگرمکن قرار گرفته باشد، زیرا هر گونه انحراف در مسیر آنها می‌تواند باعث شنیده شدن صدای انفجار در هنگام روشن کردن دستگاه شود.

 

۴-چهارمین دلیل روشن شدن آبگرمکن به حالت انفجاری: مشکل در میله جرقه زن

مشکل درمیله جرقه زن یکی دیگر از دلایل روشن شدن آبگرمکن به حالت انفجاری است. در واقع  این قطعه یکی دیگر از قطعات مهم آبگرمکن است که رسوب گرفتن و بسته شدن سوراخ آن می‌تواند باعث ایجاد انفجار در هنگام روشن کردن دستگاه شود. در صورتی که احساس می‌کنید دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن ناشی از خرابی میله جرقه زن است، لازم است با کشیدن یک سمباده نرم روی میله، گرفتگی سوراخ آن را برطرف کنید.

 

مطالب مرتبط: طراحی سایت وردپرس در شیراز | تولید محتوا | لباس زنانه شیک | خرید پیراهن مردانه در شیراز

علت صدای زیاد آبگرمکن چیست؟

علت صدای زیاد آبگرمکن چیست؟ این سوالی است که اکثر مشتریان از ما تعمیرکاران میپرسند. میتوان گفت صدای زیاد آبگرمکن در هنگام روشن شدن، یکی از مشکلات رایج آبگرمکن‌ها است. صدای زیاد آبگرمکن گاهی اوقات جای نگرانی ندارد؛ در حالی که برخی از موارد ممکن است نشان‌دهنده یک مشکل جدی باشد. بدون‌شک پیدا کردن دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن و صدای زیاد آن می‌تواند باعث تعمیر به موقع و افزایش طول عمر مفید دستگاه شود. از دلایل صدای زیاد آبگرمکن میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

 

اولین و رایج ترین دلیل صدای زیاد آبگرمکن دیواری: رسوب گرفتگی مخزن آبگرمکن

چنانچه مخزن آبگرمکن رسوب گرفته باشد، احتمال سروصدای زیاد دستگاه وجود خواهد داشت. در واقع در هنگام گرم شدن آب در زیر رسوب‌های جمع شده در مخزن، حباب‌های بخار ایجاد می‌شود؛ که با انفجار آنها صدای زیادی به گوش می‌رسد.

 

دومین دلیل صدای زیاد آبگرمکن: خرابی شیر اطمینان و ایجاد مشکل در هواگیری دستگاه

شیر اطمینان دستگاه وظیفه هواگیری داخل آبگرمکن را برعهده دارد. در صورتی که این قطعه کاربردی دچار خرابی شود، هواگیری پکیچ دچار اختلال خواهد شد. به دنبال جمع شدن هوا داخل پکیچ صداهای آزار دهنده از آبگرمکن به گوش خواهد رسید.

 

سومین دلیل صدای زیاد آبگرمکن: لوله کشی غیر اصولی آبگرمکن

حتماً از یک فرد حرفه‌ای بخواهید که لوله کشی آبگرمکن شما را انجام دهد. عدم توجه به اصول لوله کشی آبگرمکن مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال لوله کشی غیراستاندارد می‌تواند باعث ایجاد سروصدای آبگرمکن شود. قطر نامناسب لوله‌ها و انتخاب مسیر نادرست به دستگاه فشار وارد خواهد کرد.

 

چهارمین دلیل صدای زیاد آبگرمکن: وجود هوا در آبگرمکن

وجود هوا در لوله‌های آب و همچنین استفاده از رادیاتورهای نامرغوب می‌تواند موجب صدای آبگرمکن شود.

 

پنجمین دلیل صدای زیاد آبگرمکن: وجود هوا در آبگرمکن

نصب نادرست، علت دیگر صدا دادن آبگرمکن دیواری است. اگر آبگرمکن دیواری شما بر روی سطحی ناصاف نصب شود و یا اتصالات آن به درستی انجام نشود، آبگرمکن صدا می دهد.

مطالب مرتبط:

دلایل ایجاد صدای انفجار در هنگام فعالیت آبگرمکن در اثر باز کردن آب گرم 

  • شیر احتراق آهسته معیوب شده و باید به فکر تعویض این قطعه باشید.
  • فشار مشعل گاز آبگرمکن زیاد بوده و تنظیم نمی‌باشد، در این حالت باید متناسب با ساختار آبگرمکن فشار گاز را تنظیم نمود.
  • افزایش فشار آب یا شل شدن شیر احتراق آهسته که باید اقدام به محکم کردن آن نمایید.
  • افزایش فضار آب و شل شدن شیر احتراق آهسته از دلایل روشن شدن انفجاری آبگرمکن است که با محکم کردن آن می‌توان این مشکل را رفع نمود.
  • کوتاه بودن شعله پیلوت از دیگر دلایل روشن شدن انفجاری آبگرمکن است.

 

 دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن چیست؟ روشن شدن خودبخود آبگرمکن علت روشن شدن ناگهانی آبگرمکن دیواری  دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن چیست؟ علت سوت کشیدن آبگرمکن علت صدای بلند آبگرمکن مخزنی علت روشن ماندن ابگرمکن دیواری بوتان علت روشن نشدن مشعل آبگرمکن دیواری علت انفجار آبگرمکن دیواری علت صدای تق تق آبگرمکن دیواری دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن چیست؟ دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن چیست؟ دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن چیست؟

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 5]

اکتبر 19, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
فروشگاه رنگ ساختمانی شیراز x بخوانید...