منوی سایت

جوش صورت | علت زیاد شدن جوش صورت | درمان جای جوش

بازدیدها: 1606

درمان سریع جوش صورت

همانطور که می دانید بیشتر مردم با بیماریی به نام جوش صورت درگیر هستند. اگر بخواهیم به صورت آماری صحبت کنیم، حدود 80 درصد نوجوانان، 3 درصد مردان بزرگسال و 12 درصد زنان بزرگسال با بیماری جوش صورت دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین در این مقاله می خواهیم در مورد بیماری جوش صورت با شما صحبت کنیم. همچنین قصد دارم در این مقاله در مورد:

  • علت زیاد شدن جوش صورت
  • ربط کبد و جوش صورت
  • معرفی بهترین ماسک جوش صورت
  • علت جوش صورت چیست
  • انواع جوش صورت
  • جوش صورت نشانه چیست
  • از بین بردن قرمزی جوش صورت
  • درمان جای جوش صورت

با شما صحبت کنیم. اما در ابتدا اجازه دهید که اطلاعاتی در مورد جوش صورت به شما بدهیم و بپرسیم که اصلا جوش صورت چیست؟

جوش صورت چیست؟

جوش صورت بیماریی است که غدد چربی پوست را درگیر می کند. این درگیری غدد چربی پوست باعث ارتباط منافذ کوچک روی پوست از طریق کانالی به نام فولیکل با غدد چربی می شود. فولیکلها سلول های مرده پوست را به سطح پوست منتقل می کنند. این انتقال معمولا با رشد یک موی نازک بر روی جوش صورت همراه است. جالبی این جوش ها این است که فقط بر روی صورت اعمال نمی شوند. بلکه شما می توانید این جوش ها را نیز علاوه بر صورت، روی گردن، روی سینه، روی شانه ها و بر روی کمر خود نیز مشاهده کنید.

[مطالب مرتبط: تزریق بوتاکس در شیراز]

 

جوش صورت

جوش صورت چیست؟

توضیحی در مورد جوش صورت و چگونگی به وجود آمدن آن

 

علت جوش صورت چیست؟

برای بوجود آمدن جوش صورت دلایل بسیاری وجود دارد که عمده ترین آن ها تولید بیش از حد چربی در پوست، میکروب ها، ارثی بودن، مشکلات عصبی و روحی و غیره است. بنابراین باید از مواردی که گفته شد بپرهیزیم و دوری کنیم. زیرا که اگر این کار را انجام دهیم، می توانیم از شر جوش صورت رهایی یابیم.

 

علت جوش صورت چیست؟

دادن توضیحاتی در مورد علت بوجود آمدن جوش صورت

توضیحاتی در مورد دلایل و یا علت های بوجود آمدن جوش صورت

 

علت زیاد شدن جوش صورت چیست؟

علت تشدید جوش صورت و یا علت زیاد شدن جوش صورت، مصرف بیش از حد مواد غذایی ناسالم است. این مواد غذایی ناسالم موجب تولید چربی در پوست می شود. یکی دیگر از دلایل تشدید جوش صورت داشتن استرس بیش از حد و یا عصبی بودن بیش از حد است که موجب تشدید جوش صورت می شود.

 

علت زیاد شدن جوش صورت

صحبت در مورد علت و یا دلایل تشدید جوش صورت بر روی صورت

پاسخ به سوال علت زیاد شدن جوش صورت

 

انواع جوش صورت

در این مبحث انواع جوش صورت را به شما معرفی می کنیم و در مورد آن توضیح مختصری خواهیم داد. به صورت کلی جوش صورت انواع بسیاری دارد. عمومی ترین آن ها مواردی هستند که در زیر به شما توضیح خواهیم داد:

  • جوش سر سیاه

جوش سر سیاه یک نوع آکنه است که اغلب افراد به این بیماری جوش صورت مبتلا می شوند. دلیل بوجود آمدن این نوع جوش صورت، بسته شدن فولیکول مو است. این فولیکول ها دارای یک مو و یک غده چربی هستند، که اگر این فولیکول ها بسته شوند، باعث بوجود آمدن جوش سر سیاه می شوند.

 

انواع جوش صورت

معرفی یکی از انواع جوش صورت - جوش سر سیاه

معرفی و توضیحاتی در مورد جوش های سر سیاه از انواع جوش صورت

 

  • جوش سر سفید

این جوش از انواع رایج جوش صورت است. دلیل بوجود آمدن این نوع از جوش صورت این است که، زمانی که فولیکول های پوست شما بسته می شوند، چربی هایی در آن محوطه جمع می شوند. این جمع شدن چربی باعث تولید این نمونه از جوش صورت می شود. این نوع جوش صورت به دو رنگ تولید می شود، که بعضی مواقع به رنگ سفید و بعضی مواقع به رنگ زرد و رنگ طبیعی چربی هستند.

 

انواع جوش صورت

معرفی یکی از انواع جوش صورت - جوش سر سفید

معرفی و توضیحاتی در مورد جوش های سر سفید از انواع جوش صورت

 

جوش صورت نشانه چیست؟

زمانی که صورت شما دچار بیماری جوش صورت می شود بدین معنا است که بدن شما با مشکل روبرو شده است و یا شما موارد خاصی را رعایت نکرده اید. در کل جوش صورت نشانه کم آب بودن بدن، مصرف غذای ناسالم، رعایت نکردن بهداشت شخصی و غیره می باشد. بنابراین اگر شما موارد گفته شده را رعایت کنید باعث می شود که دیگر شاهد بوجود آمدن جوش صورت نباشید.

 

جوش صورت نشانه چیست

صحبت در مورد نشانه های جوش صورت

بحث در مورد نشانه هایی که موجب به وجود آمدم جوش صورت می شود

 

از بین بردن قرمزی جوش صورت

قبل از خواب با مواد شوینده صورت خود را به خوبی بشویید. سپس دو قاشق غذا خوری سرکه سیب و یک قاشق غذا خوری آب را با هم مخلوط کنید. سپس بوسیله گوش پاک کن این محلول را بر روی جوش صورت خود بمالید. سپس قبل از اینکه به تخت خواب بروید مقداری کرم ضد آکنه بر روی جوش صورت بمالید. همچنین قطره ضد قرمزی چشم نیز می تواند به از بین بردن قرمزی جوش صورت شما کمک کند.

 

از بین بردن قرمزی جوش صورت

آموزش از بین بردن قرمزی جوش صورت

راهکارهایی در مورد از بین بردن قرمزی جوش صورت

 

ربط کبد و جوش صورت چیست؟

زمانی که شما دچار مشکل جوش صورت می شوید این می تواند یک زنگ خطری برای شما باشد. زیرا زمانی که دچار مشکل جوش صورت هستید، این بدان معناست که کبد شما دچار مشکل شده است. اگر دچار مشکل جوش صورت هستید، به سرعت به دکتر مراجعه کنید. زیرا که ممکن است که کبد شما دچار مشکل شده باشد و نتواند به خوبی سموم بدن شما را دفع کند.

 

کبد و جوش صورت

راهکارهایی برای از بین بردن جای جوش صورت

ارائه راهکارهایی برای درمان جای جوش صورت

 

راهکارهای خانگی برای درمان جای جوش صورت

  1. آبلیمو : شما می توانید از آبلیمو برای درمان جوش صورت خود استفاده کنید. آبلیمو بدلیل خواص اسیدی که دارد می تواند به درمان جای جوش صورت شما کمک کند. توجه داشته باشید که حتما حتما از آب لیمو تازه استفاده کنید. اگر پوست شما به آبلمو حساسیت دارد می توانید آن را با مقداری آب مخلوط کنید. سپس آن را با استفاده از یک تکه پنبه بر روی جوش صورت خود بمالید.
  2. جوش شیرین : برای استفاده از این ماده ابتدا باید یک خمیر بی کربنات سدیم تهیه کنید. سپس جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا به صورت یک خمیر یک دست بشود. سپس خمیر را به طول یک شب روی جوش صورت خود قرار دهید. سپس بعد از یک شب و زمانی که صبح بیدار شدید آن را بشویید.

 

درمان جای جوش صورت

راهکارهایی برای از بین بردن جای جوش صورت

ارائه راهکار هایی برای درمان جای جوش صورت

 

معرفی بهترین ماسک جوش صورت

  1. ماسک زرد چوبه و آرد نخود : این ماسک مناسب پوست های چرب است. ممکن است این ماسک بتواند جوش صورت شما را برطرف کند. طرز تهیه این ماسک به این صورت است که زرد چوبه را با آبلیمو تازه و شیر و آرد نخود مخلوط کنید تا شبیه یک خمیر شود. سپس این خمیر را به صورت یک ماسک و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. پس از 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. البته یک مورد خاص در مورد این ماسک وجود دارد. اگر پوست روشنی دارید از این ماسک به منظور رفع جوش صورت خود استفاده نکنید. بدلیل این که ترکیبات رنگی قویی که در زرد چوبه وجود دارد ممکن است پوست شما را خیلی روشن کند و شاید باعث عوارضی شود.
  2. ماسک سفیده تخم مرغ : اگر می خواهید از شر جوش صورت خود خلاص شوید ما این ماسک را به شما معرفی می کنیم. سفیده تخم مرغ دارنده مقدار بسیار زیادی پروتئین است که موجب شادابی پوست شما می شود. بنابراین می توانید از این ماده برای درست کردن ماسک جهت خلاص شدن از دست جوش صورت خود استفاده کنید. برای تهیه این نوع ماسک جوش صورت، ابتدا سفیده تخم مرغ را خوب بهم بزنید تا کف کند. سپس ماسک بدست آمده را بر روی صورت خود بمالید. منتظر بمانید تا این ماسک خشک شود و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک جوش صورت

معرفی چند ماسک برای رفع جوش صورت

معرفی چند ماسک برای بهبود جوش صورت

 

جمع بندی در مورد جوش صورت

همانطور که در این مقاله خواندید تمامی این موارد می توانند به رفع جوش صورت شما کمک کنند. اما توصیه شخص بنده این است که اگر با آرزه جوش صورت مواجه هستید ابتدا یه پزشک مراجعه کنید. زیرا که ممکن است که در صورت استفاده از موارد گفته شده در بالا و در صورتی که شما به یکی از موارد بالا آلرژی داشته باشید، دچار مشکل شوید. بنابراین همانطور که گفته شد اگر دچار مشکل جوش صورت هستید قبل از انجام هر کاری ابتدا به دکتر متخصص مراجعه کنید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 5]

مارس 15, 2020
دسته بندی :
2
  1. محمد گفت:

    سلام ممنون از مقاله جوش صورت که گذاشتید. خیلی عالی بود. مخصوصا این که انواع جوش صورت رو گفتید و همینطو علتش رو. باز هم ممنون واقعا مقاله خوبی بود.

    1. سعید رضا زاده گفت:

      خواهش می کنم. ما از شما ممنونیم که این مقاله رو پسندیدید و نظر خودتون رو اعلام کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
فروش اکستنشن مژه در شیراز x بخوانید...