منوی سایت

تونل زند شیراز

بازدیدها: 617

تونل زند شیراز

در این پست به شما تونل زند شیراز و زیر گذر زند شیراز را معرفی می کنیم.

زیر گذر زند شیراز

زیر گذر زند شیراز

تونل یا زیر گذر زند در سال ۱۳۷۸ به عنوان یکی از طولانی ترین زیر گذر درون شهری کشور در زمان خود، افتتاح شد. این زیرگذر با طول تقریبی یک کیلومتر با گذشت ۱۴ سال از زمان افتتاح آن، همچنان با مشکلات مختلفی از جمله مشکلاتی زیستی، محیطی و بصری روبروست.

درباره زیر گذر زند شیراز

این تونل دو بانده خیابان مرکزی زند را به خیابان منتهی به میدان ولی عصر متصل می کند. هدف از اجرای این تونل آزاد سازی مجموعه تاریخی کریم خان زند و احیای میدان توپخانه شیراز بوده است. با اجرای این طرح، خیابانی که بازار وکیل را دو نیم کرده بود، حذف و ساختمان های اداری، آموزشی، تجاری و مسکونی ساخته شده بعد از زمان قاجار تاکنون خریداری و تخریب گردید تا مجموعه کریم خان شامل حمام، بازار و مسجد وکیل و ارگ کریم خانی در اطراف میدانی قرار گیرند که در قدیم شبیه به میدان نقش جهان اصفهان بوده و به میدان توپخانه شیراز مشهور بوده است.

مشکلات زیرگذر زند

اکنون زیر گذر زند به گذرگاهی خطرناک و پر مخاطره برای شهروندان شیرازی تبدیل شده است.

نور کم، هوای آلوده، شیب تند و آب های سطحی در کنار طولانی بودن مسیر که به دلیل عدم طراحی مناسب به تونل های وحشت پارک های بازی شباهت دارد، موجب می شود رانندگان با سرعت و سبقت از این تونل عبور کنند و این امر با توجه به دو بانده بودن مسیر باعث تصادفات مکرر و  راه بندان های طولانی می شود.

زیر گذر زند

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 1 Average: 5]

نوامبر 11, 2019
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
سند بلاست در شیراز x بخوانید...