منوی سایت

استفاده از ضدآفتاب در فصول سرد

بازدیدها: 140

استفاده از ضدآفتاب در فصول سرد

شما چقدر به ضرورت استفاده از ضدآفتاب معتقد هستید؟ در فصول سرد سال چقدر بر خود واجب می‌دانید که از ضدآفتاب استفاده کنید؟ اصلا استفاده از ضدآفتاب را در تمام فصول پراهمیت می‌دانید یا آن را مختص تابستان می‌دانید؟ تیم سارجو در این مقاله هر آنچه از اهمیت استفاده از ضدآفتاب در فصول سرد بوده برایتان یکجا گردآوری کرده است، با ما همراه شوید.

 در پست استفاده از ضدآفتاب در فصول سرد می‌خوانیم

 


چرا در فصول سرد از ضدآفتاب استفاده کنیم؟

شاید تاکنون بارها و بارها شنیده باشید که در فصول سرد سال نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید، اما بدنبال علت آن نرفته‌اید و همین امر شما را در استفاده مداوم از ضدآفتاب در فصول سرد کم انگیزه کرده است. ما در اینجا علل ضرورت استفاده از ضد آفتاب در فصول سرد را برایتان بطور کامل شرح داده‌ایم.

  • اشعه خورشید در پاییز و زمستان

متاسفانه تصور عموم بر این است که تابش اشعه خورشید تنها در فصول گرم سال می‌تواند برای پوست آسیب رسان باشد، در حالیکه تابش اشعه مضر UV در تمام فصول سال وجود دارد. اگر این اشعه به پوست نفوذ کند باعث پیری پوست شده و به مرور زمان می تواند احتمال بروز سرطان پوست را تشدید نماید،  به خصوص در مناطق برفی، چرا که برف می تواند میزان تابش اشعه (UV) را تا دو برابر افزایش بدهد.

  • لایه اوزون در فصول سرد

شاید تا به حال نمی‌دانستید که لایه اوزون در زمستان به نازک‌ترین حد خود می‌رسد. لایه اوزون با جذب پرتوهای زیان‌‎بار خورشید از کره زمین و پوست ما در برابر این پرتوها محافظت به عمل می‌آورد. حال لحظه‌ای تصور کنید این لایه نازک شده است، اشعه خورشید با پوست ما چه خواهد کرد.

 

 

ضدآفتاب در سرما

 

  • تشدید خشکی پوست در فصول سرد

خشکی پوست در فصول سرما و هوای خشک و خشن به خاطر شرایط آب و هوایی طبیعی است و متاسفانه همین مساله چروک افتادن روی پوست را تسریع می کند و شاید همین امر استفاده از ضد آفتاب در فصول سرد  و کمک گرفتن از ضدآفتاب را به یک ضرورت تبدیل خواهد کرد.

  • زمستان و ورزش‌های زمستانی

مراقبت از پوست در آب و هوای برفی و هنگام ورزش‌های زمستانی  اهمیت بیشتری دارد زیرا برف خیلی سریع اشعه‌های نور خورشید رو منعکس میکند و باعث آسیب به پوست خواهد شد، به یاد داشته باشید درهنگام ورزش‌های زمستانی باید کرم ضد آفتاب را برای تمامی نقاط بدن که در معرض نور خورشید قرار دارند، استفاده کنید پس حتما در روزهای برفی کرم ضدآفتاب بزنید!

  • زمستان و نزدیکی خورشید به ما

چرخش زمین مسئله‌ای است که همه ما به آن واقف هستیم. کشور ما در نیمکره شمالی قرار دارد. حدود ۲ هفته پس از شروع زمستان، زمین در نزدیک‌ترین فاصله خود با خورشید قرار می‌گیرد و این امر برای کشورهای نیمکره شمالی محسوس است. این نزدیکی یعنی قرار گرفتن بیشتر در برابر اشعه خورشید و آسیب بیشتر به پوست، استفاده از ضد آفتاب محافظت پوست را در زمستان به ارمغان خواهد آورد.

 


از چه ضدآفتابی در فصول سرما استفاده کنیم؟

SPF به فاکتور حفاظتی در برابر نور آفتاب گفته می‌شود. مقدار SPF در ضدآفتاب هر چقدر هم که باشد، نمی‌تواند به طور ۱۰۰ درصد از پوست در برابر خورشید محافظت کند. میزان SPF ضدآفتاب‌ها به پوست و منطقه‌ی زندگی بستگی دارد. 

کرم ضد آفتابی که SPF آن معادل ۳۰ است، می‌تواند تا ۹۷%  اشعه UVB را مسدود کند. به گفته متخصصان پوست مرغوب‌ترین نوع ضد آفتاب دارای SPF بین ۳۰ تا ۵۰ است. توصیه می‌شود که در تابستان از SPF 50 و در زمستان از SPF 30 استفاده شود. بهتر است پیش از مصرف ضدآفتاب در پاییز و زمستان حتما با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

 

ضدآفتاب در سرما


طرز صحیح استفاده از ضدآفتاب را می‌دانید؟

سعی کنید از ضدآفتابی با تاثیر عمیق برای صورت و دست ها (اگر در معرض تابش آفتاب هستند) استفاده کنید. همیشه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه، پوستتان را به ضد آفتاب آغشته کنید تا به خوبی جذب پوست شود. در صورتی که به مدت طولانی در محیط بیرون هستید، از هر نوع ضد آفتابی که استفاده می‌کنید باید هر ۲ ساعت آن را تمدید کنید.

اگر می‌خواهید بدانید هر روز چقدر ضد آفتاب باید استفاده کرد، ملاک این است که  به اندازه یک قاشق چای‌خوری برای هر عضو یا قسمتی از بدن استفاده کنید، یعنی یک قاشق چای‌خوری از لوسیون ضد آفتاب برای صورت و گردن، یک قاشق چای‌خوری برای هر بازو و برای هر ران پا، هر ساعد دست، هر ساق پا و همچنین برای قسم پشت گردن هم یک قاشق چایخوری از کرم ضدآفتاب کافی خواهد بود. اما برای اسپری ضد آفتاب، باید به اندازه‌ای استفاده کنید تا بتوانید به خوبی با دست آن را پخش کنید.


رنگ پوست و استفاده از ضدآفتاب در زمستان

همان طور که گفتیم استفاده از ضدآفتاب در فصول سرد برای همه‌ی افراد واجب است اما پوست های روشن به علت این که میزان کمتری رنگدانه دارند، به طور ذاتی مستعد آسیب دیدن از اشعه ی خورشید هستند و در فصول سرد بازهم این اشعه ها بر سطح پوست می‌رسند.

از سوی دیگر معمولاً لایه های پوست افراد دارای پوست روشن کمتر از افراد تیره پوست بوده و عروق زیر پوست نیز سطحی تر بوده و کلاً این افراد به آسیب های سرمایی نیز مستعدترند و این امر ضرورت بیشتر استفاده از ضدآفتاب را برای این افراد نشان می‌دهد.

 

ضدآفتاب در سرما


انواع پوست و ضد آفتاب‌ها در فصول سرما

پوست شما تاثیر زیادی در نوع و نحوه استفاده از ضدآفتاب خواهد داشت از این رو

  • پوست های خشک در طول زمستان تمایل به خشکی بیشتر دارند بنابراین برای افراد با پوست خشک کرم های حاوی ضد آفتاب بسیار توصیه می‌شوند.
  • کرم های ضد آفتاب برپایه ی آب برای پوست های چرب توصیه می‌شود.
  • افرادی با پوست های حساس می توانند از انواع طبی این کرم ها استفاده کنند، البته اگر دارای پوست حساسی هستید، ممکن است با استفاده از ضد آفتاب‌های رنگی یا معطر دچار التهاب و تشدید حساسیت پوستی‌تان شوید.پس حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید.
  • ضد آفتاب های حاوی مقدار کمی کرم برای پوست های معمولی مناسب است.

تفاوت کرم های ضدآفتاب  رنگی و ساده را می‌دانید؟

برخی از افراد علاقه‌ای به استفاده از ضد آفتاب‌های بی‌رنگ ندارند و به‌همین دلیل دور مصرف تمام آنها را خط می‌کشند. بهتر است بدانید که قدرت اثر ضد آفتاب‌های رنگی و ساده، هیچ تفاوتی با هم ندارد و این رنگدانه‌ها، تنها برای جلب نظر مشتری و زیباتر جلوه داده شدن پوست به برخی از کرم‌های ضد آفتاب اضافه می‌شوند، قدرت اثر ضد آفتاب‌های رنگی و ساده، هیچ تفاوتی با هم ندارد به شرط اینکه ضدآفتاب استاندارد و مناسب پوست شما باشد.

 

ضدآفتاب در سرما

 

 

سخن آخر

متاسفانه استفاده از ضدآفتاب در فصول سرد هنوز در کشور ما بطور کامل رواج پیدا نکرده است و عده‌ی زیادی استفاده از آن را واجب نمی‌دانند. تیم سارجو در این مقاله بر آن شد تا دلیل استفاده ضد آفتاب در فصول سرد به طور کامل برای شما شرح بدهد تا بیش از همیشه حواس خود را معطوف زدن ضد آفتاب در زمستان نمایید و سلامت پوست خود و زیبایی آن را تضمین کنید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 7 Average: 5]

اکتبر 11, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
تاتو لب در شیراز x بخوانید...