منوی سایت

از بین بردن موریانه

بازدیدها: 393

از بین بردن موریانه

برای از بین بردن موریانه راه های زیادی وجود دارد. اگر شما هم برای از بین بردن موریانه بدنبال سم اختصاصی موریانه هستید یا بدنبال قرص موریانه هستید یا می خواهید مرکز فروش سم موریانه را پیدا کنید یا شاید بدنبال ارتباط تنباکو و موریانه هستید به بهترین مرجع موجود برای از بین بردن موریانه رجوع کرده‌اید. ما اطلاعات شما را در مورد موریانه و راه‌های از بین بردن موریانه به روز و کامل می‌کنیم تا انتهای مطلب را حتما بخوانید.


مهم‌ترین عناوین پست از بین بردن موریانه:


موریانه در منزل

حشره‌ها و آفت‌های بی‌شماری که اهل منزل را در همه‌جای دنیا مورد آزار قرار می‌دهند، تقریبا هیچ‌کدام به اندازهٔ موریانه خطرناک نیستد. موریانه به‌تنهایی می‌تواند پایه‌های یک خانهٔ چوبی و سپس کل آن را از بین ببرد. موریانه‌ها از سری حشراتی هستند، که زندگی دسته جمعی مثل مورچه، زنبور و دیگر حشرات دارند، برای از بین بردن موریانه، باید رد آنها را بگیرد و مثلا از قرص موریانه استفاده کرد. البته فراموش نکنید که گاهی برای از بین بردن موریانه به کمک‌های تخصصی نیاز خواهید داشت.

 

از بین بردن موریانه در منزل به دقت و وسواس نیاز دارد.


نشانه های وجود موریانه را می‌دانید؟

برای جلوگیری از آسیب های جدی که موریانه می‌تواند، به منزل شما وارد کند باید هر چه سریع‌تر از حضور این حشره در منزل آگاه شوید، در اینجا نشانه های وجود موریانه در منزل را مرور می‌کنیم که قدم اول در از بین بردن موریانه بشمار می‌رود.

1-آسیب دیدن چوب ها

موریانه ها رد پای حضور دارند اگر قسمت‌های مختلف وسایل چوبیتان حالت خوردگی و یا پوکی پیدا کرده خودتان را برای از بین بردن موریانه ها آماده کنید.

از بین رفتن چوب یک نشانه اقدام برای از بین بردن موریانه است.

2- به جای ماندن بال موریانه

اگر در کنار پنجره ها و یا حاشیه اتصال دیوار به زمین بال‌های نازکی مشاهده کردید این یک نشانه وجود موریانه در منزل شما می‌تواند باشد چرا که موریانه هنگام پیدا کردن محل چوبی مناسب دیگر به بالهای خود نیازی نداشته و ان را در همان جایی که هست می‌گذراد.

3-فضله های به جای مانده از موریانه

فضولات موریانه مدفوع گلوله‌ای ‌شکل هم‌رنگ چوب یا قهوه‌ای تیره است. این فضله‌ها به رنگ چوب است و ممکن است خیلی برای شما قابل مشاهده نباشد، اما لطفا دقت کنید! وجود این فضولات در نزدیکی چوب‌های سست، نشان از وجود موریانه است و باید فکری به حال از بین بردن موریانه بکنید.

از بین بردن موریانه را از وجود نشانه ها می توان شروع کرد.

4-تونل‌های عمیق گلی

گِل می تواند در نزدیکی درختان یا انبارها یا جایی که زمین خانه شما را به هم متصل می‌کند، پیدا شود. همانطور که می‌دانید موریانه‌ها به دمای خاصی نیاز دارند تا زنده بمانند. آن ها در مکان هایی که رطوبت وجود دارد رشد خواهند کرد. لوله ها و تونل ها برایشان بسیار مناسب‌اند.

 

از بین بردن موریانه با راه کار خانگی هم ممکن است.

ممکن است این نشانه‌ها واضح و مستقیم نباشند، اما این بدین معنی نیست که می‌توان نسبت به آنها بی‌تفاوت بود. البته بجز نشانه‌های بالا، شما ممکن است خود موریانه را نیز در خانه‌تان ببینید و همه این‌ها یعنی از بین بردن موریانه مهم‌ترین کار شما خواهد بود.


روش های خانگی از بین بردن موریانه

  • تنباکو و موریانه

برای از بین بردن موریانه می‌توانید، از ترکیبات تنباکو با مواد دیگر استفاده نمود که از آن بعنوان یک روش از بین برنده حشرات مخصوصا موریانه اثبات شده در آزمایشگاه‌های کشاورزی و سم شناسی یاد می‌کنند. البته گاهی استفاده از برخی مواد شیمیایی مانند گازوئیل ، آهک، نفت، نفتالین و تنباکو سبب می‌شود تا موریانه‌ها در نقاط مختلف منزل پخش شوند که طببعتا مبارزه با آن‌ها مشکل‌تر خواهد بود.

  • محصولات ضد موریانه تهیه کنید

معمولا این محصولات در همهٔ فروشگاه‌های ابزارآلات و یراق یا فروش سم موریانه یافت می‌شوند. خرید این محصولات، اولین قدم برای از بین بردن موریانه به حساب می‌آید. متدها و محصولات متنوعی برای این منظور در بازار موجود است. می‌توانید این مایعات مخصوص را روی وسایل چوبی‌تان اسپری کنید. در معرفی انواع سم های موثر و تاثیر گذار در از بین بردن موریانه می توان به سم کامن برای موریانه اشاره کرد.

 

از بین بردن موریانه زیر نظر متخصص بهترین راهکار است.

  • استفاده از گرما

به دلیل آنکه گرما موریانه‌ها را از بین می‌برد، می‌توانید از وسایل گرمایشی منزل با دمای بالا برای از بین بردن موریانه استفاده کنید. این کار باید توسط یک فرد حرفه‌ای انجام شود، چون ابزار آن به راحتی در دسترس نیست.

  • با متخصصین این کار تماس بگیرید

اگر موریانه ها طیف وسیعی از منزل شما را در برگرفته است بهترین راه حل کمک گرفتن از متخصصین این حرفه است چرا که بسیار سریعتر و با متد اصولی برای از بین بردن موریانه اقدام خواهند کرد.

 

از بین بردن موریانه توسط متخصصین این کار باعث سریع شدن کار خواهد شد.


چند راه کار برای جلوگیری از هجوم موریانه‌ها

  • محیط خشک

موریانه ها از خشکی بیزارند و به‌طور طبیعی به مکان‌های مرطوب و نمناک جذب می‌شوند. پس بهتر است که محیط زندگی‌ و وسایل چوبی‌تان را عاری از رطوبت نگه دارید. مطمئن شوید که در خانه و اطراف منزلتان، از جایی آب‌ریزی نداشته باشید. در صورت امکان هرگونه آب یا رطوبت ناخواسته را تخلیه و کاملا خشک کنید.

  • استفاده از آفت کش

مقداری پرمترین ۰٫۱٪ (حدود یک قاشق غذاخوری در یک گالن) را به رنگ، براق‌کنندهٔ چوب یا چسب کاغذدیواری اضافه کنید و هنگام ساخت یا تعمیر خانه از آن استفاده کنید تا برای همیشه در برابر هجوم موریانه مصون بمانید. حتی می‌توانید هنگام ساخت خانه، پرمترین را به سیمان یا چسب پارکت اضافه کرده و هنگام ساخت کف خانه استفاده کنید. از آن جا که پرمترین ضرری برای انسان ندارد، استفاده از این شیوه برای از بین بردن موریانه بی‌خطر و کاملا غیرسمی خواهد بود.

  • نور خورشید

موریانه‌ها به شدت به تاریکی بعد از رطوبت علاقمند هستند، استفاده از تکنیک‌های نور و پنجره‌های نور گیر بزررگ در منزل در عدم رشد موریانه ها بسیار تاثیر دارند.

نور خورشید برای از بین بردن موریانه کمک بزرگی است.


روش های خلاقانه برای از بین بردن موریانه

  1. از مقوا خیس برای به دام انداختن موریانه‌ها  بهره ببرید، یک مقوا را خیس کرده و در مسیر احتمالی حضور موریانه ها قرار دهید؛ موریانه از سلولز تغذیه می‌کند به همین دلیل به مقوا هجوم اورده و به دام میافتد، بهترین راه در این موقعیت سوزاندن موریانه هاست، این روش باید چندین بار به همین شکل تکرار شود تا کلیه موریانه‌ها از بین بروند. بنابراین راه سریعی برای از بین بردن موریانه نیست.
  2. استفاده از طعمه های سمی که در راه موریانه ها گذاشته میشود، منجر به کشته شدن این موریانه‌ها شده اما بیشتر به درد پیدا کردن محل اصلی لانه گذاری موریانه‌ها می‌خورد و یک پیش زمینه برای از بین بردن موریانه‌ها به شمار می‌آید. از این رو مراجعه به مراکز فروش سم موریانه و استفاده از طعمه‌ها می‌تواند در مکان‌هایی بکار رود که آفت کش‌ها و مواد شیمیایی ممکن است برای خاک و یا گیاهان خطرناک باشند.

صعمه ها کمک میکنند برای از بین بردن موریانه ها زودتر اتفاق بیفتد.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 2 Average: 5]

جولای 22, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
خدمات پزشکی در منزل شیراز x بخوانید...